Instagram YouTube Pinterest

EL CICLE MEDITERRANI

Excursió pel territori conreat de Maspujols, l’Aleixar i les Borges del Camp, pobles on els camps conviuen amb la urbanització dispersa del territori i els incendis forestals. La tornada per les Borges del Camp, on el camí travessa una zona afectada per un incendi de més de 100 ha que traspassà als termes de Maspujols, l’Aleixar i Alforja , ens farà reflexionar sobre l’impacte dels incendis en els antics conreus colonitzats de nou pel bosc.

INICIEM LA RUTA

Sortirem de les Borges del Camp en direcció a Roques Brunes, a mig camí ens podrem desviar per visitar el poble de Maspujols. Arribarem a l’Aleixar entre camps d’avellaners i, sense travessar la carretera, agafarem a l’esquerra el camí que porta fins a l’ermita de Sant Antoni, del segle XVII. Continuarem amunt pel camí fins que, després d’un retomb tancat en què creuarem el barranc de Rocabruna, agafarem a la dreta un corriol que ens portarà al camí de les Valls. Planejarem amb bones vistes sobre el Camp per un camí equipat amb plafons interpretatius del paisatge, i descendirem fins a la riera d’Alforja, que seguirem de tornada a les Borges del Camp.

Temps: 3:40 h.

Dificultat: Baixa

Apta per families amb nens:

Btt:

Descarregar ruta en format .pdf

COMPARTEIX AQUESTA RUTA

RUTES DESTACADES

La xarxa de camins del Baix Camp us permet descobrir el nostre territori a un ritme tranquil, gaudint del paisatge, els seus pobles i la seva gent. Endinseu-vos-hi amb aquestes rutes que us hem preparat!