Instagram YouTube Pinterest

LA MOLA DE COLLDEJOU: EL CIM

Excursió circular que ens portarà fins a la Mola de Colldejou, que custodia el poble situat als seus peus. Aquest cim emblemàtic constitueix una de les siluetes de referència que dominen el Camp de Tarragona. Des de dalt de La Mola veureu un extens territori, amb prats ufans agraïts pels ramats, i les restes d’una torre de defensa, el castell de la Mola, bastida en l’època de les guerres carlines (s. XIX).

INICIEM LA RUTA

Per arribar-hi, sortim de Colldejou per l’antic camí a l’Argentera, marcat com a PR*. Creuem diverses barrancades fins deixar el PR* en un tomb tancat, agafant amunt a l’esquerra l’antic camí dels vinaters, que ens portarà al coll Roig. Aquí seguirem el GR* que ens durà al capdamunt de la Mola, iniciant l’ascensió per un frescal bosc d’alzines. Un cop al capdamunt, travessarem la Mola, passarem pel seu Castell i, si fa un dia clar, gaudirem d’àmplies vistes.  Davallarem pel portell de les Processons fins al Coll del Guix, on agafarem el camí carreter de tornada a Colldejou.

Temps: 2:50 h.

Dificultat: Mitjana

Apta per families amb nens: No

Btt: No

Descarregar ruta en format .pdf

COMPARTEIX AQUESTA RUTA

RUTES DESTACADES

La xarxa de camins del Baix Camp us permet descobrir el nostre territori a un ritme tranquil, gaudint del paisatge, els seus pobles i la seva gent. Endinseu-vos-hi amb aquestes rutes que us hem preparat!