Instagram YouTube Pinterest

EL DIP, DE JOAN PERUCHO

De la mateixa manera que Transilvània té la noveŀla de Dràcula, la Serra de Llaberia té la noveŀla de vampirs Històries naturals, de Joan Perucho. Entre la llegenda i la ficció, el llibre ens endinsa en la història del Dip, que atemoreix la població de Pratdip. Per recórrer els escenaris de la noveŀla us proposem aquesta excursió circular, que val la pena iniciar amb un tomb pel poble de Pratdip, on es mantenen les dues torres d’entrada al poble emmurallat.

INICIEM LA RUTA

Sota l’atenta mirada dels Dips (vigileu si se us fa de nit!) sortirem del poble en direcció al cementiri. Després de travessar el barranc de Santa Marina, ens enlairem gradualment fins arribar a una pista, que ens durà a les antenes de la Serra de Güena. Continuem per la pista fins a la font de la Duera, on trobarem el GR*, que seguirem fins al Santuari de Santa Marina. Una atenta mirada al retaule ens permetrà descobrir la reproducció dels Dips i de la història de Santa Marina. Creuarem la carretera, passant per la zona de pic-nic i les ruïnes de l’Hotel de Santa Marina, un balneari inaugurat el 1917 aprofitant l’existència d’unes aigües molt pures. Tornarem a Pratdip pel GR*, que segueix l’antic camí de comunicació del poble amb Santa Marina, per on es fa la tradicional romeria durant la festa major.

Temps: 2:30 h.

Dificultat: Baixa

Apta per families amb nens:

Btt:

Descarregar ruta en format .pdf

COMPARTEIX AQUESTA RUTA

RUTES DESTACADES

La xarxa de camins del Baix Camp us permet descobrir el nostre territori a un ritme tranquil, gaudint del paisatge, els seus pobles i la seva gent. Endinseu-vos-hi amb aquestes rutes que us hem preparat!