Instagram YouTube Pinterest

PEL SUD DE LA BARONIA

Excursió apta per fer a peu o en bicicleta de muntanya (BTT) i que permet una descoberta dels territoris meridionals de la Baronia, de Riudecanyes fins al castell-monestir, i tornant per Vilanova d’Escornalbou i l’Arbocet. Un paisatge ple de contrastos, des del cim d’Escornalbou fins als poblets agrícoles que s’ajeuen als seus peus, on el treball de la terra continua ben present.

INICIEM LA RUTA

Sortim del poble de Riudecanyes resseguint el pantà pel PR*, que deixarem aviat agafant a l'esquerra un carrer de la urbanització Mar de Riudecanyes. Abans d’arribar a la carretera agafarem a la dreta el camí de Vilamanya, que surt al camí cimentat entre Duesaigües i el castell-monestir, marcat com a PR*. Un cop al capdamunt, davallarem per la carretera fins agafar a la dreta el camí del Castell a Vilanova d’Escornalbou. Travessarem el poble i sortirem per la carretera fins agafar a la dreta el camí a Mont-roig, que seguirem fins una baixada brusca. Aquí seguirem de pla pel camí de l’esquerra, que ens durà fins l’Arbocet. En aquest nucli hi destaquen les dues torres de guaita, una de rodona, tradicionalment relacionada amb els cristians, i l’altra, quadrada, amb els sarraïns. Sortirem del poble pel camí ramader a Montbrió, que deixarem un cop travessada la riera de Riudecanyes, remuntant-la en direcció nord. La tornarem a travessar i seguirem amunt en direcció a Riudecanyes pel camí dels molins, equipat amb panells interpretatius que ens permetran reconèixer els molins fariners, d’arròs i de sofre del poble.

Temps: 5:40 h.

Dificultat: Mitjana

Apta per families amb nens: No

Btt:

Descarregar ruta en format .pdf

COMPARTEIX AQUESTA RUTA

RUTES DESTACADES

La xarxa de camins del Baix Camp us permet descobrir el nostre territori a un ritme tranquil, gaudint del paisatge, els seus pobles i la seva gent. Endinseu-vos-hi amb aquestes rutes que us hem preparat!